Toto FAQ popisuje, jak vytvořit SIP Proxy na UMTS bráně 2N® OfficeRoute a k této Proxy zaregistrovat aplikaci 2N® Helios IP Mobile v4. FAQ bylo vytvořeno pro verzi FW 2.3.23 pro 2N® OfficeRoute a 1.6.7 s aplikací 2N® Helios IP Mobile pro 2N® IndoorTouch. FAQ je rozděleno do dvou částí. První část popisuje SIP Proxy pro UMTS bránu 2N® OfficeRoute a jak pro ní vytvořit uživatele. Druhá část popisuje nastavení Proxy v aplikaci 2N® Helios IP Mobile v4 a zaregistrovat aplikaci k Proxy, která byla vytvořena v první části. Výstupem tohoto FAQ by tedy měl být úspěšně vytvořený uživatel na UMTS bráně 2N® OfficeRoute a aplikace 2N® Helios IP Mobile v4 zaregistrovaná k Proxy této brány.

1. Nastavení UMTS brány 2N® OfficeRoute

  1. SIP Proxy je v defaultním nastavení brány vytvořená a povolená. Není ji tedy třeba vytvářet. Hotovou SIP Proxy si můžete prohlédnout na obrázku níže. Pro volání mimo vnitřní linky je možné volat přes vnější přenašeče s prefixem 0.

  2. Jelikož SIP Proxy je defaultně aktivní, je nutné pouze vytvořit uživatele (terminál) pro tuto Proxy. Uživatele vytvoříte v sekci User management->Uživatelé kliknutím na ikonu v pravém dolním rohu, viz obrázek níže.




  3. Na stránce pro přidání nového uživatele vytváříte kromě sipového terminálu také uživatele pro samotnou bránu. Tzn. můžete nastavit, zda se bude jednat o klasického uživatele nebo uživatele s administrátorskými právy. Tyto práva můžete ještě blíže definovat. Pro pouhé nastavení terminálu stačí vyplnit Uživatelské jméno, heslo a číslo terminálu. Pro náš příklad jsme zvolili 708, vyplňte toto číslo pro všechny zmíněné parametry. Po vyplnění všech parametrů uložte uživatele pomocí ikony v pravém dolním rohu.



  4. Po uložení uživatele by jste tohoto uživatele měli vidět v sekci User management->Uživatelé.

  5. Pokud budete chtít změnit adresu SIP Proxy, musíte změnit IP adresu brány. Adresu upravíte v sekci Network->Základní nastavení a klikněte na ikonu tužky pro editaci. Proveďte požadované změny a poté uložte kliknutím na ikonu diskety. 


 

 

2. Zaregistrování 2N® Helios IP Mobile k SIP Proxy

Aplikace 2N® Helios IP Mobile může být zaregistrována k SIP Proxy jako běžný SIP klient.

Nejprve musíte spustit aplikaci 2N® Helios IP Mobile dotykem na její ikonu.

Dále prosím postupujte podle následujících konfiguračních kroků:

  1. Otevřete menu "Settings" aplikace 2N® Helios IP Mobile.
  2. Povolte funkci SIP klienta dotykem na tlačítko "SIP Proxy ON":
  3. Vstupte do menu "SIP proxy settings" pro nastavení registrace k SIP Proxy.
    Zadejte prosím všechny nezbytné informace, které dostanete od správce SIP Proxy/Ústředny. Například Jméno (Username), Heslo (Password), IP adresu SIP proxy atd. 
  4. Jakmile nakonfigurujete SIP Proxy a nastavení uložíte dotykem na potvrzovací tlačítko , uvidíte stav proxy na řádce "Devices".
     Connected - úspěšně připojeno k proxy, je možné provádět odchozí hovory a přijímat příchozí 
     Connecting - zařízení se snaží připojit k proxy, prosím o chvilku strpení
     Disconnected - nepřipojeno k proxy, prosím zkontrolujte nastavení

  5. Odchozí hovory přes SIP Proxy mohou být nyní jednoduše prováděny vytočením čísla stanice na číselníku, který se nachází na záložce "Dial Pad".


  6. Volitelně je také možné přidat některá zařízení zaregistrované k proxy (=telefonní čísla interkomů  2N® Helios IP, IP telefonů atd.)  manuálně, aby byly jednoduše dostupné v menu "Devices".
      

    Pokud budete chtít volat na interkom 2N® Helios IP přes proxy, můžete v nastavení zařízení také upravit DTMF kód pro otevírání dveří. 
    Jakmile dokončíte konfiguraci zvoleného proxy zařízení a uložíte nastavení dotykem na potvrzovací tlačítko , uvidíte toto zařízeni v menu"Devices".

     

     

    2N® Helios IP Mobile nároky na šířku pásma

    Icon

     

    Směr komunikace
    Kodeky | Protokoly
    Šířka pásma
    2N® Helios IP  2N® Indoor Touch/2N® Helios IP MobileH.264 unicast video, G.711/G.722 | SIP audio~2 Mbit/s pro každý 2N® Helios IP
    2N® Indoor Touch/2N® Helios IP Mobile application  2N® Helios IPG.711/G.722 | SIP audio~85 kbit/s pro každý 2N® Indoor Touch

    Pro správnou funkčnost je nutné zajistit vyhovující připojení a dostatečnou šířku pásma. Pro bližší detaily si prosím přečtěte toto FAQ: Síťové požadavky - Jakou LAN/Wi-Fi infrastrukturu potřebuji?